۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

اجرای نقشه ایران به مساحت 1200 مترمربع از خاک‌های رنگی

اجرای نقشه ایران به مساحت 1200 مترمربع از خاک‌های رنگی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بزرگترین نقشه ایران با خاک رنگی با 1200 مترمربع مساحت در جشنواره خلیج فارس طراحی و اجرا شد.

مهدی سلامتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جزیره هرمز برای جذب توریست گفت: خاک‌های رنگی از داشته‌های منابع قدیمی این منطقه است که همواره به شکل سنتی وجود داشته است منتها از زمانی که اولین فرش خاکی ساخته شد نظر هنرمندان به کار در دل طبیعت و با خاک‌های رنگی جلب شد از همین رو از آن سال به بعد طرح و نقش‌های بسیاری با خاک‌های رنگی بنا بر موضوعات مختلف ملی توسط هنرمندان بومی طراحی می شود.

وی با اشاره به طراحی نقشه ایران با خاک‌های رنگی افزود: به مناسبت روز ملی خلیج فارس طی مدت 10 روز طاقت فرسا طرح نقشه ایران با طیف‌های رنگی شناخته شده کشیده شد و این طرح چهارمین فرش خاکی است که در این منطقه به مناسبت روز ملی خلیج فارس کشیده شده است.

وی با اشاره به کم و کیف طراحی نقشه ایران با خاک رنگی‌های هرمز گفت: این نقشه از طبیعی‌ترین خاک‌های این منطقه به شکل دست‌نخورده ساخته شده و بزرگترین نقشه ایران با خاک رنگی با 1200 مترمربع مساحت است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان افزود: خوشبختانه نزدیک به 10 سال است که این منطقه مورد توجه کانون های تجسمی است که هنرمندان به مناسبت‌های مختلف طرح و نقشه متفاوتی را می کشند.

وی در پایان افزود: طرح نقشه ایران با خاک‌های رنگی کار مشترکی از انجمن تجسمی هرمز و هنرمندان این منطقه است و هزینه‌های مالی این طرح و نقشه را میراث فرهنگی استان هرمزگان تامین کرده است.

کد خبر 2043120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha